Een belangrijk bericht voor klanten van kabelbedrijf Ziggo. Internetcriminelen zijn wederom op jacht naar het stelen van inloggegevens en het afhandig maken van geld.

In een zogenaamde phishingmail worden Nederlanders op de hoogte gebracht dat iets mis is gegaan met ‘de laatste sessie bij online service’. Wat dit in praktijk zou betekenen, is onduidelijk. De mail bevat taalfouten en voor de Nederlandse taal onduidelijke termen. Door op een link te klikken, kan deze fictieve fout hersteld worden. Druk echter niet op deze link. Je komt in dat geval terecht op een nagemaakte internetsite van Ziggo.

Internetfraude
Op deze manier proberen internetcriminelen niet alleen achter de inloggegevens van het MijnZiggo-account te komen. Ook kan schadelijke software op de computer geplaatst worden waarmee onder meer naar bank- en andere betaalgegevens gezocht kan worden of de computer door ransomware gegijzeld kan worden. Opvallend is dat deze phishingmail niet alleen naar Ziggo-klanten maar ook naar klanten van andere aanbieders zoals KPN en T-Mobile gestuurd wordt.